Vi har gjort en vegetarisk matsedel med tillhörande inköpslista för att slippa handla mat på två veckor. Himla smart tycker vi, passar utmärkt för husbilslivet!

Att inte behöva handla på två veckor och ha en matplanering klar känns som en riktig lyx faktiskt! Förutsättningarna finns trots litet kylskåp och väldigt liten frys. Med planering går det. Även i en husbil.

Så här har vi resonerat när vi satt samman matsedeln:

  • äter färska frukter och grönsaker i början av perioden och rotsaker i slutet
  • försökt variera maten men ändå använda samma råvaror tills de är slut och inom bäst-före
  • om vi äter mastig lunch så blir det lättare middag, och tvärtom
  • använda många hållbara råvaror, typ konserver och torrvaror
  • nästan bara favoritmåltider

Det är så otroligt kul att utmana sig på olika sätt, och detta har vi verkligen arbetat fram med många ändringar genom processen. Vi planerar alltid vår mat innan vi ska handla, men det har aldrig varit för så här lång period.

Hoppas du också kan ha glädje av denna matsedeln vid något tillfälle! Tänk på att vi inte är några näringsfysiologer – detta är inte näringsmässigt rätt sammansatt. Klicka på nedan knapp för att ladda hem en pdf med vegetarisk matsedel för två veckor med tillhörande inköpslista.

[su_button url=”https://www.anna-forsberg.se/wp-content/uploads/2020/09/2veckors-matsedel.pdf” style=”flat” background=”#9f3a67″ size=”6″]MATSEDEL & INKÖPSLISTA[/su_button]

Tanken var att vi skulle använda detta för vår självvalda karantän de kommande två veckorna. Men läget har förändrats så det blir ingen karantän som vi tänkt, men vill ändå dela med oss av detta.

Vi har prioriterat bort karantänen (men fortsätter så klart med ständigt avstånd och bara umgås utomhus) för en väldigt rolig sak. Återkommer om det!

/Anna & Roger