Nu har jag igen justerat mitt mobilabonnemang hos MEO. Bättre och billigare än tidigare.
Nu nästan två år senare har jag uppgraderat mitt abonnemang. Förut fick jag betala extra när jag skickade MMS och jag hade nästan ingen datatrafik att nyttja alls.
Gick inte att fixa i MEO-butiken
Jag gick in i MEO-butiken i Guia Shoppingcenter i ett annat ärende. Tänkte jag skulle prata med dem om de olika abonnemangen när jag ändå var där. Men se det gick inte. Det krävdes en ”förhandling” med en säljare på telefon. Så dagen efter (enligt min önskan) ringde en säljare upp och gav mig ett nytt pris för ett bättre abonnemang. Kanske det fanns utrymme för prutning, men jag gör aldrig det.
Nya abonnemanget
I mitt nya abonnemang har jag 3500 minuter fri samtalstid, inom Portugal, samt 3500 st fria SMS och MMS. 3 GB datatrafik, vilket inte är så mycket men det är i alla fall mer än förut. Jag vet inte riktigt vad mitt behov är numera när jag inte längre har några sociala medier. Använder datatrafik i telefonen endast när vi är på vift. Jag har ju även mitt svenska företagsnummer som jag har som huvud-SIM i min telefon (där jag har dubbla SIM-kort). Dataroaming är avaktiverad för mitt portugisiska nummer tills vidare, men kan ju aktivera det om jag skulle behöva.
Förut betalade jag €14,49 per månad (men fick betala extra för ex. MMS) – nu betalar jag €12,99 per månad och behöver inte vara orolig för att jag ska debiteras extra för att jag passerat någon gräns (annat än datatrafik då om jag skulle aktivera dataroamingen).
Bilden på solrosen är från i början av december, den är nu vissnat och ligger i komposten. Men kände för lite färg.
Lämna ett svar