Följetongen fick ett tvärt slut

Inte ens en cliffhanger kan vi bjuda på, för följetongen om våra sängar är slut. Det här är det sista avsnittet.

FrankieBoy har dessvärre ända sedan början varit utrustad med för dåliga madrasser. Extremt dåliga för att vara ärlig. Två månader har räckt för att madrasserna ska bli som hängmattor.

Vi har fått nya madrasser tre gånger under de 2,5 år som vi bott i husbilen och har bloggat om problemen, du kan läsa en sammanfattning på vad som hänt hittills i det här inlägget.

De sista madrasserna

I juni fick vi nya madrasser igen, och ganska snabbt märkte vi att de gav med sig också. Så vi drev saken vidare, den här gången blev Forsbergs garantiansvarige involverad. Han lovade att de internt skulle se över en lösning och även prata med Frankia. Vecka 34 skulle de återkoppla.

I onsdags ringde jag och undrade vilken vecka det var i hans kalender, för vecka 34 hade passerat i vår. Jag fick ingen ursäkt för att det dröjt, dessutom fick jag beskedet att läget var oförändrat. Internt arbete var gjort, vad som sagts/bestämts vet vi inte, men ingen har hört av sig till oss. Kanske för att ingen ville vara budbäraren. Jag vet inte.

Jag berättade att madrasserna inte blivit ytterligare sämre (än) under sommaren men att vi tror att ribborna under tagit skada av att ha haft dåliga madrasser i 2,5 år. Det har vi sagt flera gånger men det har vispats bort tidigare och det gjordes igen. Han nämnde att de skulle kunna provtrycka ribborna, men det sades i förbigående och var inget som egentligen erbjöds. Jag lämnade många stunder av total tystnad i telefonen för att ge möjlighet för honom att verkligen möta oss i detta. Men nej, det finns inte mer de kan göra.

Det sades uttryckligen att vi som bor heltid i bilen inte kan räkna med madrasser som håller. Det klingar illa med det som sades när bilen såldes, då vi sedan dag 1 sagt att vi ska bo på heltid i bilen.

Nu står vi här, snopna av att sista avsnittet inte fick ett lyckligt slut. Besvikna över att ingen berättade för oss utan att vi fick jaga fram informationen. Garantin är slut och vi får acceptera läget.

Om och när de här madrasserna slutar vara sköna (vi är inte där än, de här funkar bäst av alla vi fått) så får vi själva bekosta nya. Och vi lär definitivt inte köpa dem av Frankia!

/Anna & Roger

Publicerat:

i:

16 svar till ”Följetongen fick ett tvärt slut”

  1. Profilbild för Rolle o Carina

    Tråkig följetång med era madrasser!
    Vi hitta ett par xtra sköna på Jysk som
    vi la uppepå originalen i vår Adria.
    Sen har vi sovit skönt????????

    Ha det gott……

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Ja snopet slut. Vi får hitta på nåt eget när dessa tar slut. Tack för tips!

  2. Profilbild för Anders
    Anders

    Tråkigt????. Ska bli spännande för oss nu och se vad som händer med madrasserna i vår Dethleffs nu när vi bor där på heltid.

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Hoppas era är bättre!

  3. Profilbild för Våra husbilsresor

    Vi har gjort som Rolle & Carina men sängarna är ju knappast som man skulle vilja ha dem ändå…. ???? Synd att de som bygger husbilar inte alltid förstår vad det är som är viktigt i en husbil… Jag väntar på husbilen man bygger själv! Där man kan välja vilka sängar man vill ha, vilken planlösning, kök, inredning, färger – ja från scratsch helt enkelt ????.

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Sängarna är så viktiga, förstår inte varför de inte fattar det. En sån husbil hade ju varit kanon, gissar dock prisbilden hamnat utanför vår budget 😀

  4. Profilbild för Husbilen Ventilen
    Husbilen Ventilen

    Hej, ja vi har ju fått nya madrasser 4 gånger. Det var verkligen det dummaste ursäkt jag hört från Forsbergs. Skall se vad vi får för svar.
    Ha det gott, kram

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Känns inte roligt alls, hoppas ni får ett annat svar! Kram

  5. Profilbild för Veronika
    Veronika

    Våra madrasser är stenhårda. Köpte husbilen ny i somras. Jag har lagt på en bäddmadrass i alla sängar vilket hjälper något men det är fortfarande väldigt hårt. Att lägga en hel madrass uppepå som ni skriver ovan vore ju bra men svårt i vår bil då sängen fram är sån man fäller ner. Det är precis så den går upp med bäddmadrassen på. Och sängarna bak vill vi kunna bädda ut till en dubbelsäng.

    Blev väldigt förvånad över hur hårda madrasserna var. Verkar som fler stött på detta. Som nån annan skrev, märkligt att de som bygger husbilar inte förstår vikten av att ha sköna sängar!

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Om våra ändå var hårda, kanske ni då slipper problemet vi har, att de blir helt urskålade snabbt.

  6. Profilbild för Pia Kvarnström
    Pia Kvarnström

    Hej på Er !
    Svensk madrassdesign, ligger strax innan Falköping om man kommer från Ulricehamns hållet. Dom tar mått och syr era madrasser medan ni väntar.
    Gå in på deras hemsida svenskmadrassdesign.se och få mer info. Dom har många husbilskunder.
    Lycka till !
    Hälsningar,
    Pia

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Hej! Vi har deras bäddmadrasser, känner till dem väl 😀 Tack ändå!

  7. Profilbild för Martin//Husbilsbus.se

    Är det 2,5 år sedan bilen köptes tycker jag absolut inte att ni ska släppa detta här. Reklamationsrätten gäller fortfarande, och med den dokumentation ni har samt hur bolaget agerat tidigare skulle jag säga att era chanser är mycket goda att få igenom en reklamation.

    Eftersom de inte kunnat leverera madrasser som fungerar för era vid köptillfället särskilt uttryckta behov, bör det inte vara några bekymmer att få igenom att få göra ett täckningssköp. Det vill säga att köpa madrasser någon annanstans som säljaren sedan får stå för.

    Hör av er om ni vill ha hjälp att gå vidare. Jag är på intet sätt jurist, men har hyffsad koll på konsumenträtt, och har lite svårt för när man inte håller vad man lovar 😉 🙂

    Ta hand om er!
    //Martin

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Tack Martin! Vi tar till oss, och tänker ett varv till.

  8. Profilbild för Anna-K
    Anna-K

    VI har en KABE och vi är supernöjda med våra madrasser. som vi haft sedan vi köpte ny bil 2016 . Hoppas det löser sig ,med tiden , att sova gott är ju livsviktigt !

    1. Profilbild för Anna
      Anna

      Vad skönt att era madrasser är bra!

Translate »