Reklamationer på FrankieBoy åtgärdade

Reklamationer på FrankieBoy åtgärdade

Det känns inte roligt att upptäcka fel på bilen när man köpt en sprillans ny som kommit direkt från fabrik. 

Redan från allra början fick vi ju problem, då var det larmet som bråkade med oss. Det åtgärdades snabbt när jag kom till JR Larm i Lindome. Sjävklart inom garantin så inga kostnader för oss.

Men vi har också ett annat reklamationsärende som vi haft från leveransdatumet och det är gasfiltret till LPG-gasen som inte är på plats. De hade svårt att hitta ett som passade i det trånga utrymmet där de satt tanken. Sedan var det något med kopplingarna också. Eftersom vi har 2 st. P11:or med gasol i bilen också så var detta inget akut att få åtgärdat direkt. Men viktigt att få fixat eftersom vi inte vill tanka LPG utan att ha ett filter.

Häromdagen började bodelsdörren att krångla. Den gick inte att öppna utifrån. Vilket blir omständligt då man måste gå in via förardörren varje gång och klättra in över förarstolen. Himla dumt.

Igår åkte jag ner till Forsbergs Fritidscenter i Hyssna och fick löst gasolfiltret till LPGn samt bodelsdörren!

Dessutom köpte jag en kort gråvattenslang, då den vi har är väldigt lång och ofta räcker det med en liten plutt. Snabbkoppling gör det enkelt att växla mellan de olika slangarna nu. Och så passade jag på att byta en av P11:orna som var tom

Det är nu bara en reklamationspunkt kvar och det är att täckplattorna på bänken i köket slagit sig och blivit skeva. De väntar på att nya ska komma, men de får de skicka istället (inte med PostNord hoppas jag!) så fort de kommer. Bilen behöver ju inte vara på plats för att lösa det.

Nu så söta lilla FrankieBoy, nu kan du väl börja gilla oss lika mycket som vi gillar dig och inte krångla med något mer? Snälla, schyssta, pretty please with sugar on top 🙂

Avslutade kvällen med bästa sällskapet, med småplocksmat och kortspel!

/Anna

Publicerat:

i:

10 svar till “Reklamationer på FrankieBoy åtgärdade”

  1. Ja, det kan verkligen vara tradigt när det uppstår en massa fel. Men sett från mitt perspektiv är du en person som klarar sånt, lär av erfarenheterna och blickar framåt. Glad valborg.

    • Tack, ja jag ser framåt. Det kan alltid bli fel, men det är hur det hanteras som är viktigt och det tycker jag de skött bra.

  2. Vad trist! Visst blir man besviken när det uppdagas fel på helt nya saker. Definitivt också när de kostar över 1,5 milj.
    Våra täckplattor är också skeva och det blir konstigt när bänken inte blir ”slät”.
    Vi tycker också att man fogat jätteslarvigt på platsen för den 3:e spisplattan (vi valde el).
    Vårat bord blev fel och vi fick inte det expanderbara vi valde.
    Sen är det lite andra saker. Men det blir väl väl till slut.
    Hur löser ni en sån enkel sak som klädtvätt? Tork? Har ni tillgång till att låna vanlig bil för att slippa använda stora bilen till ex mindre ärenden eller är ni bara helt underbart duktiga på att strukutera dagarna?
    Det är så härligt att följa er och hur livet kan te sig när man bor på hjul.
    Ha det gott

    • Ja det är trist med fel, men samtidigt blir det alltid fel någonstans. Kanske större risk just när det är en bil med mycket funktioner och utrustning tänker jag. Det är många som har drabbats av skeva plattor, det är bara att reklamera så får man nya från Tyskland. Verkar som ett fabrikationsfel som drabbat många. Vi missade att välja el på 3:e plattan. 🙁 Kommer kanske ändra det framöver. Vi tvättar hos dotter och på tvättfirmor. Nej vi har ingen mindre bil, utan cyklar dit vi ska om inte husbilen är rätt transportmedel. Kul att du hänger med på vår resa!

    • Ja det hade så klart varit optimalt om allt funkade till 100% från leverans. Men det kanske är en utopi med så här mycket funktioner och utrustning tänker jag.

Translate »