Fått ersättning från KLM

I våras flög vi till Sverige med KLM och det strulade en del. Nu har vi fått ersättningen!

Det blev inte alla rätt när vi flög tur och retur till Göteborg från Faro. Vi tappade en dag i Sverige och fick lägga ut pengar för nya biljetter.

Här kan du läsa inlägget om strulet vi hade

En generös ersättning

Vi betalade 8020,- för biljetterna för oss två. Men när flyget från Faro till Amsterdam blev försenat så missade vi vår anslutning till Landvetter.

Därför behövde vi köpa nya biljetter. Med vetskap om att vi skulle bli ersatta så småningom så köpte jag nya och betalade 3314,- för dem.

När vi kommit hem så reklamerade jag till KLM och fick direkt svar om att vi nu fanns i rullarna och att de skulle återkomma, men att det skulle dröja på grund av hög arbetsbelastning. Detta var i början av april.

Nu i början av november har vi fått vår ersättning! Det tog 7 månader.

Jag var inställd på att jag skulle få ersättning för de extra biljetterna jag behövde köpa. Men nej då, vi fick ersättning för ursprungsbiljetterna. Det är dessutom annan kurs nu och återbetalningen blev därför hela 8673,- svenska kronor.

Vi tackar för detta!

Publicerat:

i:

,

20 svar till ”Fått ersättning från KLM”

  1. Profilbild för Hanneles bokparadis

    lite läskigt när anslutningar inte funkar, bra att ni fick ersättning.

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Ja det kan ju bli himla tokigt, men den här gången gick det bra och vi tycker ändå de gjort vad en kan förvänta sig och mer därtill.

  2. Profilbild för Anette

    Det är både jobbigt och tråkigt när ens resplaner ändras så där. Man känner sig rätt liten när det händer.
    Jag var ute för något liknande för några år sedan men fick som du en bra ersättning även om det tog tid. Jag reste med SAS och de gjorde mycket för att hjälpa mig vilket jag var tacksam för.

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Ja visst är det så, men de gjorde verkligen vad de kunde för att kompensera. Bra att du också fick bra ersättning av SAS.

  3. Profilbild för Znogge

    Så bra att ni fick ersättning vilket inte var mer än rätt. Dock positivt att ni fick hela summa.
    Vår dotter missade ett anslutande plan i Dubai när hon kom från Bangladesh. Hela gruppen inkvarterades på ett fint hotell, gratis mat, guidad rundtur i Dubai samt en liten summa fickpengar. Det var en skolklass på gymnasiet nöjda med.

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Ja vi är nöjda! Det var ju en bra kompensation skolklassen fick!

  4. Profilbild för FREEDOMtravel

    Visserligen lång väntetid, men riktigt bra att ni fick ersättning, och dessutom hela summan för ursprungsbiljetten! Bra där! Förutom att man får lägga ut extra pengar så är det ju krångel, extra väntetider och man kanske måste ändra planer …

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Ja väldigt lång, men vi lånade ju ut pengarna till en bra ränta, med facit i hand 🙂

  5. Profilbild för Ditte

    Helt rätt att ni fick tillbaka hela summan. Men det tog ju tid, så bra att det blev ersättning med ränta. Har varit med om liknande med SAS och Lufthansa och har också fått hela ersättningen för flygbiljetter. Det innebär ju en del olägenheter med inställda flyg för passagerare så att det blir kompenserat är ju välkommet.
    Vi har en väldigt bra reseförsäkring , som är ”extra” till vår hemförsäkring och även den ersatte oss. Bland annat för tiden vi förlorade och en del annat.

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Det var ju roligt att få mer än vad vi förväntade oss.

  6. Profilbild för Äventyret framtiden

    Jag säger bara GRATTIS! Bra att de ordnade upp det på bästa sätt!

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Tack! Ja riktigt bra!

  7. Profilbild för LillaSyster

    Bra där, men det fanns ju lite att önska ang. handläggningstiden.
    Ha en fin eftermiddag – här öppnade sig himlen för en stund sedan.

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Jo det tog väldans lång tid. Men huvudsaken är att vi fick ersättning och mer än vi trodde. Här kom det 2mm precis… Hade behövt 20mm minst..

  8. Profilbild för Ann-Louise Paulsson

    Skönt när det funkar med ersättningen och att ni fick mer än ni hoppats på! Vi drabbades av SAS-strejken i somras när vi skulle åka till Kalifornien och fick då tillbaka de pengar vi lagt ut för biljetterna och i går kom även en voucher med EU-kompensationen. Så totalt sett gick vi plus och kan lägga de extra pengarna på nya spännande resor. 🙂

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Ja det var skönt att få tillbaka pengarna. EU-kompensationen känner jag inte till, får läsa på lite 🙂 Vad bra ni fick ersättning oxå!

  9. Profilbild för Ulla Widing
    Ulla Widing

    Tråkigt när det strular, men bättre sent än aldrig… bra ränta 👍 ✈️

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Ja så är det och trevligt med lite ränta 🙂

  10. Profilbild för Veiken

    GRATTIS även om det tog lång tid. Det är så här man får passagerare att återvända!

    1. Profilbild för Anna Forsberg

      Tack, ja tog lång tid men de har med tanke på omständigheterna skött det bra tycker jag.

Translate »