hotell Leonardo amsterdam

Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandt­park

När vårt flyg blev försenat fastnade vi i Amsterdam. KLM bokade in oss på ett hotell endast 15 min åktid från flygplatsen. En stort hotell med många våningar och massor av rum.

Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark

Mörkt när vi kom, mörkt när vi åkte. Vår upplevelse är väldigt begränsad men vill ändå berätta om den.

Sova

Det viktigaste på ett hotell är att sova gott. Vi var otroligt trötta efter en lång dag med mycket folk omkring oss hela tiden. Dessvärre var sängarna på Leonardo Hotel i Amsterdam otroligt mjuka och därmed omöjligt för mig att ligga i längre än några timmar.

Det var dessutom något som brummade högt intill vårt rum. Kanske en värmepanna, vet inte. Den störde i och för sig inte oss. Vårt rum var längst bort i korridoren och långt från hissarna, men det var ljudisolerande dörrar mellan hissarna och korridoren vilket jag aldrig sett förut. Tänkte det nog är positivt om en bor närmare hissarna.

Rummet (814)

Snygg modern design och rent med stora fönster. Behaglig temperatur inne i rummet och utrymme för öppna resväskor.

hotell Leonardo amsterdam
TV & hall, badrummet är till vänster om dörren i bilden.
Stora fönster, skrivbord och soffa där vi hade våra ryggsäckar.

Frukost & restaurang

På 17:e våningen serveras frukosten och där fanns vad en förväntar sig. Lite varma alternativ, kallskurna pålägg, flera olika bröd, müsli etc. Vi hade bråttom till flygplatsen så hade inte tid att utforska hela utbudet, men upplevde det inte som något extra.

Däremot fick jag uppvärmda glutenfria frallor – väldigt gott och härligt att de var varma.

På kvällen när vi kom fick vi möjlighet att äta en uppdukad buffé som KLM betalade för. Det fanns inget alternativ för mig, men Roger tog en macka. Vi hade ju ätit på flygplatsen så var inte så hungrig. Däremot var bemötandet inte särskilt trevligt av personalen.

Skybaren högst upp på taket har säkert en fantastisk utsikt, men var inte öppet när vi var där.

Service

Incheckningen gick smidigt och allt var förberett av KLM. Lämnade vår voucher och fick rum på 8:e våningen samt bokade plats på shuttle kl. 7:20 tillbaka till flygplatsen. Utcheckningen gick lika smidigt.

1:an är där hotellet är.

Läget

Eftersom vi inte lämnade hotellet och inte såg något i mörkret kan vi inte bedöma vad som finns i närheten. Men med 15 km till Schiphol flygplats, placerat precis intill Rembrandt Park samt endast 3 km från Annie Franks Museum (som ligger i centrum) så är läget nog inte så dumt om en inte vill bo mitt i city.

Publicerat:

i:

2 svar till ”Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandt­park”

1. Profilbild för Äventyret framtiden

Den första bilden i inlägget är hisnande vacker. Gissar att ni knappast fick se den vyn när det var mörkt men ändå…Det är jobbigt med sängar som är antingen för mjuka eller för hårda. Skönt ändå att man får sova på hotell och inte i en flygplansterminal. Men otrevligt med otrevlig personal, det förtjänar man inte när man är ”kund”resenär och har betalat för sin resa.
    Tack Anna, för ditt inlägg, det är trivsamt att läsa.

1. Profilbild för Anna Forsberg

Det fotot vid sängen gissar jag du syftar på, ja det är en fin bild. Såg inga vyer alls 🙂 Svårt att ha sängar som passar allas önskemål så klart, men ja, vi är otroligt tacksamma att slippa sova i terminalen.

Senaste inläggen

18°C / 7°C
18°C / 6°C
Translate »
error: All content is protected! If you want to use an image, contact me.